Mina Katter

Märkte precis att jag nästan inte skrivit något alls om mina katter. Så nu kanske det är dags för det.

Jag har två Norska Skogkatter som heter Nisse och Freja, vi hämtade hem dom precis innan sommaren 2008.
Dom är födda 1 mars 2008, alltså är dom syskon. Dom har två bröder som heter Gillis och Gandalf,
och dom bor hos mina kusiner, så dom träffas väldigt ofta.

Freja
Freja är näst yngst av alla 4:a och de enda tjejen. Hon är vit med gråa fläckar.
Egentligen säger man blåa, men jag antar att ingen av er som läder min blogg är katt experter.
Så jag skriver grå. Hennes mönster kallas Herkelin, hennes fläckar vill säga.
Till personligheten är hon väldigt gosig när hon vill det, men annars är hon väldigt bestämd och envis.
Om man inte gör som hon vill blir hon lite bitsk och kan rivas och bitas.
Piper, Jamar och fräser gör hon också, men annars är hon väldigt gosig!

Nisse
Om jag inte minns helt fel är Nisse äldst av alla fyra katterna. Hans färg är väldigt svår att beskriva,
det är enklare att visa bilder,  och det gör jag också längre ner, men jag ska försöka ändå.
Jag skulle nog säga att han till största del är brun. Med inslag av svart, grått och gult,
sen är han vit på magen och tassarna. Hans mönster kallas Spotted,
och är väll ungefär en blandning av prickig och randig.
Till personligheten är det ibland svårt att tro att han är en Norsk Skogkatt och inte en Ragdoll,
Ragdoll's är nämligen kända för att inte alls vara känsliga, man kan "slänga" runt med dom
lite hursomhelst utan att dom klagar, så är Nisse. Han klagar nästan aldrig.
Han jamar då och då när han vill ha uppmärksamhet, men spinner gör han vääldigt ofta.
Han är enligt mig, VÄRLDENS gosigaste katt, och om ni inte räknat ut det redan så är han min favorit.




Malin www.mwphotos.se

Åh vad söta!

2012-01-04 10:15:52
Bloggadress: http://lillaskrollan.blogg.se/



Namn Email Bloggadress