Black Swan



Hade lite tråkigt så bestämde mig för att kolla på film. Tvekade mellan Black Swan och Red Riding Hood, men eftersom jag redansett Red Riding Hood, så blev det Black Swan. Har svårt att tro att någon har missat att hört om Black Swan och all dess priser och höga omdömen. Natalie Portman spelar huvudrollen som Nina, en lysnade balletdansös som blir ersättare för Beth (Winona Ryden) i Svansjön. Hon får oväntat konkurrens från nykomlingen Lilly (Mila Kuns) som imponerar på regisören med sin sensualitet och passion. Frågan är bara hur långt hon är villig att gå för att få behålla sin plats som "Swan queen". Black Swan är en psykologisk thriller.

Jag är nog lik ganska många när det gäller psykologisa thriller filmer, jag tycker att dom är skit läskiga, men ändå så bra. Och Black Swan är inget undantag. Underbart hemsk film som verkligen är välgjord. Älskar hur hela filmen är uppbyggd och hur man blir mer och mer fundersam över vad som egentligen händer. Finns inte så mycket mer att säga än att den helt klart är en film värd att se!


AMANDA ESBERG - SÖDERMANLANDS STÖRSTA UNGDOMSBLOGG

Var gärna med i min grymma tävling där du kan vinna en gryym upplevelse, fiskpredikyr!



http://aamandaesberg.blogg.se/2012/may/tavling-fiskpredikyr.html#comment



// en av sthlms stora bloggerskor

2012-06-03 13:19:43
Bloggadress: http://aamandaesberg.blogg.se/



Namn Email Bloggadress