Chocolate Chip Cookies

Bakade i ehm.. förr går tror jag det var med Linnea. Chocolate chip cookies blev det, och dom blev goda.. Men kanske inte så snygga. Så jag skippade att ta bilder. Dom rann ut och blev som eh.. jag vet inte. en platt sak, så vi provade att knåda ihop dom när dom kommit ut ur ugnen, och det gick ju. Men så fina blev dom inte. Men helt klart goda! Här får ni i alla fall receptet om ni vill prova. 
 
1 dl farinsocker
1 dl strösocker
230 g mjukt smör
2 ägg
2 tsk vaniljpulver
2 ½ dl mjöl
1 tsk bikarbonat
½ tsk salt
200 g choklad (Gärna med nötter i)
 
• Sätt på ugnen på 150 grader. • Vispa farinsockret och strösockret med smöret. • Tillsätt äggen och vaniljsockret och vispa. • Blanda mjöl, bikarbonat och salt i en annan skål och blanda sedan ned det med de andra ingredienserna. • Hacka chokladen och blanda ned. • Klicka upp små kakor på en plåt med bakplåtspapper och grädda i ugnen i ca. 20 min. 
 
Receptet kommer från den här sidan, och är översatt av mig. Bild därifrån också, eftersom ja.. våra inte blev så bra.. 
 
Chocolate chip cookie recipe


Anonym

gott! :P

2012-08-10 20:37:32
Bloggadress: http://www.barajk.blogg.se



Namn Email Bloggadress