Gimp på svenska

jag kan inte vara den enda som vill ha Gimp på svenska, och tack vare denna blogg har jag lyckats få min Gimp på svenska. Så nu medan jag spelar matcher i Dalarna tänkte jag visa er hur man får Gimp på svenska, för Windows 7. Lycka till!

Först så behöver du ha Gimp instalerat på din dator, HÄR är en sida du kan ladda ned gimp ifrån. Gimp jag använder har jag laddat ned där.


1. Börja med att gå in på "Start" och välj "Kontrollpanelen"


2. Klicka på "System och säkerhet"


3. Välj "System"


4.Klicka på "Avancerade systeminställningar" som finns till vänster på bilden.


5. Klicka på "Miljövariabler..."


6. Klicka på "Ny..." som finns under "Systemvariabler"


7. Fyll i rutan som jag har gjort och klicka på Ok, sen är det klart!

Svårare än så är det inte, några frågor? Bara att kommentera!





Namn Email Bloggadress